محل لوگو

درس پژوهی تقسیم کسر ها به صورت کلی پایه ششم ابتدایی 52 صفحه


چکیده

در آموزشگاه ابتدایی ....مدیریت وهمکاران این آموزشگاه تصمیم گرفتند که در برنامه درس پژوهی شرکت نمایتد با تشکیل شورای معلمان چالش های هر پایه مشخص شد ودر پایان جلسه تصمیم گرفته شد که باتوجه به مباحث جذاب ریاضیات ششم آموزش تقسیم کسر ها به صورت کلی به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب شود

ابتدادانش آموزان هدف انتخاب شدنداز اولیائ دانش آموزان رضایت نامه جهت حضور در اجرای طرح اخذ گردید این دانش آموزان ..... نفر بودند . سپس ضمن تقسیم کار ومشخص نمودن نقش اعضاد گروه درس پژوهی بارضایت کامل همکاران جهت ایفای نقش وقیلمبرداری به شرح زیر انتخاب شدند . با همکاری گروه 7نفره طرح درس اولیه باتوجه به سند تحول بنیادین تنظیم گردید .وسایل کمک آموزشی باهمکاری مدرس ودانش آموزان تهیه شد تاریخ بزگزاری تدریس اولیه مشخص وتدریس اولیه انجام شد.

بعداز انجام تدریس توسط مجری ........توسط ناظرین حاضر در کلاس تدریس ایشان مورد نقد وبرسی قرار گرفت اشکالات کار مشخص شد وبا بازبینی فیلم توسط مدرس محترم اشکالات کار مشخص شد. سپس وباهمکاری اعضاءگروه طرح درس دوم تهیه روشها وراهکارهای نوین انتخاب ومجددا تدریس در کلاس صورت گرفت.

که الحمد الله باتوجه به تدریس اولیه وتحقق اهداف مورد نظر نتایج بهتری بدست آمد که نتیجه ی آن را می توانستیم در نحوه ی پاسخگویی دانش آموزان وارزشیابی پایانی مشاهده نماییم .

 

 

 

 

فصل اول

 

 

مقدمه –تبین مساله

اهمیت وضرورت مساله

سوالات پژوهشی

 

 

 

 

 

مقدمه

تمام ادیان الهی و در رأس آن ها اسلام، انسان را موجودی کمال گرا می دانند. انسان همواره در حال تکامل است و جهت گیری او به سمت کمال بی نهایت و یکی از راه های رسیدن به آن علم و دانش است.

آموزش و پرورش باید به رشد قوه ی قضاوت صحیح، مسئولیت پذیری، خودآگاهی و ایجاد روحیه ی خلاق، نقاد و متفکر در برخورد با مسائل فردی و اجتماعی بپردازد و مهم تر از همه رسالت هدایت تکامل فردی و اجتماعی را در ابعاد مختلف به نحو احسن به انجام برساند. یکی از اساسی ترین نیازها برای نیل به هدف فوق تکیه بر فعالیت های پژوهشی است. بنابراین اگر پژوهش صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

تحقق در عمل معلمان را درگیر مسئله می سازد. معلمان در عمل کنترل تمامی مراحل پژوهش را در دست می گیرند و به این ترتیب به دوباره سازی مهارت های حرفه ای خود می پردازند.

تعیین مساله و انتخاب موضوع

با یاد و نام خداوند متعال و عرض خسته نباشید خدمت کلیه همکاران محترم در جلسه شورای معلمان این آموزشگاه که در آبان ماه 95 برگزار گردید در خصوص لزوم اجرای طرح درس پژوهی به عنوان طرحی اثر بخش برای پژوهش در مدرسه یاد شد که در این طرح همکاران محترم یاد میگیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند و در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند . و به این ترتیب همکاران می توانند با باز اندیشی در رفتار های خود کمک کنند و این موضوع به عنوان دستور کار جلسه قرار گرفت.

در این جلسه کلیه همکاران محترم پایه اول تا ششم مسایل و مشکلات خود را در انتقال یک مفهوم جدید و یا نحوه تدریس یک موضوع به عنوان یک مسأله مطرح نمود ند.

مهمترین مساله که در این جلسه مطرح شد و کلیه همکاران نیز مهر تایید بر آن زدند آموزش تقسیم کسر ها در پایه ششم بود بنا بر این تصمیم گرفته شد بر روی این موضوع تا جایی که امکان دارد کار شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 4,860 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 352

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما